Siódma edycja konferencji właśnie się zakończyła. Nasza praca - nie! Planujemy już kolejną edycję i potrzebujemy właśnie Twojej pomocy.
DrupalCamp Poland 2018 był siódmą już edycją największej w Polsce, corocznej konferencji poświęconej CMS/CMF Drupal. Z dumą możemy stwierdzić, że najlepszą do tej pory.
Setki godzin przygotowań, rozpoczętych jeszcze w ubiegłym roku przełożyły się na sukces mierzony liczbami.
- W konferencji wzięło udział ok. 140 uczestników. To aż 40% więcej niż w ubiegłych latach!
- Również ponad dwukrotnie zwiększyła się liczba wykładów. Większość prowadzona była w języku angielskim.
- Wykłady obejmowały bardziej różnorodną tematykę: programowanie, projektowanie, a także zagadnienia związane z zarządzaniem zespołami i promocją Drupala.
- Trzy poziomy trudności wykładów sprawiły, że znalezienie materiałów na odpowiednim poziomie wiedzy było bardzo proste.
- Całkowitą nowością w ofercie konferencji było spotkanie Birds of Feather dotyczące promocji Drupala w Polsce.
- Do programu po pewnej przerwie powróciły warsztaty z podstaw tworzenia stron na Drupalu
Wasze zaangażowanie
Najszczersze chęci nie wystarczą, jeśli zamiary nie zostaną przełożone na działanie, dlatego dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu konferencji.
- Organizatorom, którzy zadbali o komunikację, porządek i dobrą zabawę.
- Prelegentom, którzy włożyli ogrom pracy w to, aby podzielić się swoją wiedzą, umiejętnościami i ciekawymi spostrzeżeniami.
- Uczestnikom, którzy zaangażowanie i pozytywne nastawienie sprawiło, że dwa dni minęły w doskonałej atmosferze.
- Tegorocznym sponsorom i partnerom medialnym za środki i poświęcony czas.
Nagrody
Wśród materiałów przekazanych przez patronów konferencji znalazły się także rozdane w jej trakcie liczne nagrody.
- Nagroda za pytanie zadane podczas niedzielnej prezentacji otwarcia: roczna licencja na PHPStorm.
- Nagrody wylosowane podczas prezentacji kończącej konferencję:
- dwie roczne licencje na PHPStorm
- trzy powerbanki
- Nagroda za najlepszy post udostępniony z hashtagiem #DC18PL: darmowy bilet na Drupal Camp Polska 2019
Zwycięzcom gratulujemy!
Nowe miejsca, szersze horyzonty
Liczba gości podczas siódmej edycji Drupal Camp Poland przeszła nasze najśmielsze wyobrażenia. Od początku jednak spodziewaliśmy się, że frekwencja dopisze. Już wcześniej przygotowaliśmy spotkanie w budynku zdolnym wszystkich pomieścić. Zrezygnowaliśmy z sali w hotelu i wybraliśmy w to miejsce znacznie większą salę i dodatkowe pomieszczenia we Wrocławskim Parku Technologicznym.
Wybór był oczywisty: zdecydowały bliskość wygodnego hotelu, dużo miejsc parkingowych dla zmotoryzowanych, wygodny dojazd komunikacją miejską dla pozostałych i… biuro głównego sponsora znajdujące się 5 pięter wyżej :)
Z organizacyjnego punktu widzenia zmiana okazała się dobrą decyzją. Więcej miejsca i swoboda działania zapewniły nie tylko wygodę uczestnikom, ale też pozwoliły na pełne wykorzystanie możliwości sprzętu do prezentacji i nagrywania wykładów.
Ze sprawdzonego w ubiegłych latach miejsca musieliśmy zrezygnować również na Drupal Party. Uroczy, lecz niezbyt pojemny Pub Huśtawka nie byłby w stanie pomieścić wszystkich uczestników konferencji poszukujących zabawy i kontynuacji rozmów o Drupalu w nieco mniej formalnej atmosferze.
Nasz wybór padł na PadBar - miejsce nowego typu, oferujące poza zimnym piwem także szeroki wybór gier komputerowych na różne platformy, a także gry karciane i planszówki. Ilość nietypowych rozrywek barowych ułatwiała zawieranie nowych znajomości i poznanie starych znajomych od zupełnie nowej strony. Mimo zapowiadanych wcześniej burz, temperatura i pogoda wieczorem dopisały, integracja przeciągnęła się więc do późnych godzin nocnych.
Nowe zasady
Chcieliśmy jeszcze bardziej zintegrować drupalową społeczność i ułatwić nawiązywanie kontaktów. Zdecydowaliśmy się nie tylko wprowadzić i egzekwować Code of Conduct (co staje się standardem większości imprez poświęconych oprogramowaniu OpenSource), ale także dwie proste zasady, które bardziej szczegółowo opisał na swoim blogu Eric Holscher:
- Zasada Pac-Mana - jeśli stoicie w grupie, zostawcie miejsce, aby mogła dołączyć do was jeszcze jedna osoba.
- Zasada Społeczność++ - staraj się też poznać tylu nowych uczestników każdego dnia konferencji, ile lat na nią przyjeżdżasz.
Mimo pewnych początkowych obaw, że narzucone style zachowań mogą zrazić uczestników, zasady zostały przyjęte i wcielone bardzo naturalnie. Z zadowoleniem przyjęliśmy fakt, że poziom dyskusji poza prezentacjami wzrósł, a nowym osobom łatwiej było dotrzeć do prelegentów i stałych bywalców ze swoimi przemyśleniami czy pytaniami.
Video z wykładów
Nie wszystkie elementy zmienialiśmy. Stałym punktem Campów są filmy z wykładów. W tym roku wszystkie prelekcje zostały nagrane, jeśli więc ominął Was jakiś interesujący materiał, nie obawiajcie się! Zostanie on udostępniony na naszym kanale Youtube, a poinformujemy o tym na Twitterze i Facebooku, kiedy tylko video będzie gotowe. Obecnie trwa obróbka nagranego materiału, jednak na kanałach pojawia się codziennie mnóstwo przydatnych informacji, dlatego zachęcamy do ich obserwowania.
Plany, plany, plany…
Podsumowując ubiegłoroczną edycję konferencji podzieliliśmy się z wami garścią planów na przyszłość. Dziś możemy z czystym sumieniem stwierdzić, że nasze zamysły zrealizowaliśmy w stu procentach. Udało nam się uwzględnić w programie konferencji bardziej zróżnicowane wykłady i przeprowadzić warsztaty, a także zaprosić więcej prelegentów i uczestników, oraz zapewnić wyższy poziom zarówno techniczny jak i merytoryczny prelekcji. Podobnie jak w zeszłym roku, nie spoczywamy na laurach, ale zabieramy się od razu za planowanie ósmej edycji Drupal Campa. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest ogłoszone podczas sobotniego Birds of Feather utworzenie nowej fundacji. Celem Fundacji Drupal Marketing Poland będzie promocja Drupala w kraju i zagranicą jako systemu uniwersalnego, bezpiecznego i przyjaznego użytkownikowi.
A waszym zdaniem?
Mamy nadzieję, że ponownie uda nam się pobić własne rekordy i przygotować dla uczestników jeszcze bardziej atrakcyjne spotkanie. W tym celu chcemy poznać wasze opinie i przemyślenia. Rozesłaliśmy w tym celu krótką ankietę, w której pytamy o najważniejsze naszym zdaniem elementy. Zachęcamy też do komentowania w mediach społecznościowych i pisania własnych recenzji. Będziemy bardzo wdzięczni za wszelkie głosy i sugestie na przyszłość.
Do zobaczenia w przyszłym roku!